fredag 19 mars 2010

Spring comes early in New Jersey

Hej och förlåt att jag är dålig på att blogga ! Jag har inte dåligt med fritid här borta, men lyckas alltid använda den till något annat än att blogga, något jag dock inte skäms över allt för mycket, haha. För den som inte kommer ihåg, så jobbar jag mellan 8-9 på morgonen, efter det är jag ledig till klockan 13. Efter att jag för två och en halv vecka sedan fick mitt efterlängtade gymkort (gymet heter för övrigt YMCA, tycker jag är jättekul), så har jag använt förmiddagarna till att träna. Super, för det behövs verkligen. Här går inte att gå någonstans, och man tycker att något är "nära" när det ligger 30 min bilfärd bort... Så ingen direkt vardagsmotion att tala om annars. Denna vecka har varit super, måndag var det lite regnigt, men sedan tisdag har det varit mellan 15- 20 grader ute och inte ett moln på himlen ! DET gör mig såå glad ! Och flyttat klockan en timme fram har vi också gjort, så nu är det ljust längre på kvällarna också.

Förra helgen gjorde jag min tredje tur till New York City. Denna gång med tre andra svenska tjejer som bor här i närheten; Emilia, Johanna och.. Johanna. Första festen sedan nyår! Galet kul verkligen, men har aldrig haft så mycket otur i hela mitt liv. Nej, gudarna hade något viktigare för sig den helgen, helt uppenbart. Problem:
1. När jag kommer fram till New York, upptäcker jag att jag inte har några pengar på mitt kontokort (i själva verket ligger det på -140 dollar), och jag har naturligtvis glömt bort koden till mitt svenska VISA-kort.
2. När vi kommer fram till det Hostel vi bokat, så får vi veta att vi bokat fel datum, och att de inte har några lediga rum för natten. Vi panikletar och hittar ETT enda ställe under 200$ natten som kan erbjuda rum. Detta visade sig senare vara ett sjukt mycket bättre alternativ, så kanske kan detta räknas mer som tur än otur. Sjukt stressande situation i alla fall.
3. Lördagen när vi ska åka hem är det storm, hällregn plus stormvindar hela dygnet. Meningen var att Emilia skulle skjutsa mig hem från tåget, eftersom mina värdföräldrar var borta för kvällen och inte kunde hämta mig. Vi hade dock precis tillräckligt med tid för att skjutsa hem mig, innan Emilia skulle börja jobba för kvällen... trodde vi i alla fall. Nu var det så att stormen (eller vad för annat jävelskap det var som bestämde att vi inte skulle få något den enkla vägen denna helg) bestämde att det skulle ligga ett träd över rälsen precis innan vår tågstation, så tåget var tvunget att vända tillbaka mot New York igen... Vi fick hoppa av på närmsta station och ringa efter skjuts hem till Emilia. Jag kom hem vid midnatt istället.

Förutom alla dessa stressmoment, så gjorde New York trippen ändå att det var den roligaste helgen på länge ! Fredag kväll var sjukt kul med förfest på hotellrummet, sedan klubb "Pacha". Lördag tog vi oss till ett mysigt svenskt café "Fikan", där vi åt frukost à la räk- och kötbullemackor. Vi hann även med att ta oss till en pub där de visade svenska melodifestivalen (bevare mig väl) på storbildsskärm. Hann dock bara se tre låtar, men det räckte mer än väl. Kan någon förklara; var brudarna med fioler och dragspel ett skämt eller ej ?

Nu är det fredag igen, och ikväll blir det fredagsmys hemma hos Emilia! Imorgon blir det IKEA och svenska "delikatesser", kanske kan man hinna med lite solbränna också?

Snart har monstren (barnen) haft sin middagssömn. Då blir det ut i solen och cykla ! Slå den om ni kan ! PUSS

1 kommentar:

  1. Solskenscykling längtar jag också efter och snart, snart blir det nog så även här! Har annars njutit av varm vårsol i Köpenhamn och ett glas rött på utomhusservering! Ett vårtecken så gott som något! Puss mamman

    SvaraRadera