onsdag 31 mars 2010

Looking glass blues

Onsdag igen ! Helgen var bra, men inte lika bra väder som den föregående. Då passar ju shopping bra (som om vi inte hade fått nog av det redan) ! Fredag var dock en lugn kväll med kaffe på Borders (kombinerad bok-film-skiv och kaffehandel) fram till 23 och stängningsdags tillsammans med Frida. Lördag alltså shopping, i Rockaway mall med Emilia. Köpte lite soundtrack till alla bilfärder; Stones, Thin Lizzy och M.I.A. En snygg vårjacka, somriga shorts etc. På kvällen blev det italienskt och bio. Såg Bounty Hunter som inte var mer än underhållande, men biografen var nog den största jag varit på, så det var kul. Söndag var det LCC möte (möte med alla au pairer och vår "samordnare"), vilket oftast känns helt onödigt. Söndagen var inget undantag, men träffade en del nya au pairer som verkade schyssta !

Nu har det hällregnat och blåst i två dagar, sådär mycket så att man blir trött. Men imorgon ska det bli bättre och till helgen kommer sommarvärmen igen ! På fredag är det påskmiddag hos grannen och sedan får vi se vad helgen bjuder på. Tänkte slänga in lite bilder här, tyvärr inte på familjen och barnen, vill ni se detta så kan jag mejla. Iaf:



Detta är förra helgen, "Diner"frukost innan IKEA. Emilia, Johanna, Kajsa och Tommie.



I bilen, igen. Jag kör förmodligen bil i över två timmar varje dag. Till gymet som jag åker till varje morgon har jag 25-30 minuter, och det är "nära" här... haha.


Is-chai i Chester, min nya älsklingsby <3


Tre-rätters på TGIF. Tre förrätter... Från vänster: Spenat-kronärtskockedipp, friterad mozzarella, Emilia, friterade gröna bönor med wasabidip... Jag tog av frityren på bönorna, och det var fortfarande lika gott. Varför varför varför tycker folk att gott är likamed frityr här ?


Någon som missade min garagedörr-surprise?? En vanlig morgon, så satte jag mig som vanligt i bilen, skulle som vanligt köra barnen till skolan. Tryckte som vanligt på öppna-garagedörrsknappen. Började backa ut, som vanligt. Dock hade inte garagedörren öppnats som vanligt, nej för den var fortfarande stängd men jag tryckte upp ett fint hål i den med dragkroken på bilen... Så där på marken ligger dörren nuförtiden. Tro mig, kommer aldrig missa att kolla backspegeln igen...


Här är vår bakgård en solig dag. Kan bara längta till helgens väder, då ska jag ligga på altanen och soooola !!


Såhär fin är söteblusen du skickade mig, modren :)


Och så var jag ju tvungen att skryta lite, i mina Betsey Johnson solbrillor och med min nya älskling, väskan från Chinese Laundry.

Btw, något är fel med min lilla kamera, eftersom alla blir väldigt solstänkta på något vis... släpper in för mycket ljus ? Glas Påsk, kommer faktiskt sakna sill (tur att jag faktiskt har en liten burk löksill från IKEA, haha ) på påskbordet. Förmodligen kommer jag sakna Janssons frestelse så mycket att jag gör en egen att bjuda min kanadensiskt amerikanska familj på... Hoppas påskharen kommer till New Jersey också !


1 kommentar:

  1. Oh, så härligt med lite bilder och speciellt söteblusebilden! Jag skulle verkligen vilja få några bilder till min mail också!
    Jag ser verkligen fram mot att hälsa på och vill se, uppleva och smaka allt och lite till av the big apple!

    Vad önska miss till sin tjugoförsta födelsedag må´n tro? Hon får höra av sig med önskelista!
    Puss o kram mamma

    SvaraRadera