fredag 26 mars 2010

New Moon

Tack och lov så är det fredag igen ! Veckorna här går nästan fortare än vad jag själv hinner med. Förra helgen var dock den bästa helgen sen jag kom hit. Det var över 20 grader och sol hela helgen, riktig sommarvärme! Fredagen började med en mysig filmkväll/natt hemma hos Emilia som hade huset för sig själv. Så jag och tre andra svenska au-pairer, Tommie, Johanna och Kajsa, kom och våldgästade henne. Sleepover och Paranormal Activity (som kan ha varit den sämsta skräckfilm jag sett). Lördagen började med en äkta amerikansk frukost på en äkta amerikansk diner. Sedan en sväng till IKEA, för bland annat kaviar, sill, knäckebröd, köttbullar och den så otroligt saknade Marabou-chokladen. Jag vet inte hur de gör choklad här, men om Marabou innehåller 20 % socker, så innehåller nog Hershey's och de andra amerikanarna sådär 70 % socker...
Efter IKEA så drog jag och Emilia en sväng förbi mitt hus, hämtade lite kläder och smakade min värdfamiljs hemmagjorda sangria. Vi tog sen en sväng till ministaden Chester, hur mysigt som helst! Is-chai på uteservering etc. Sedan blev det shopping på TJMaxx, hittade superfina Betsey Johnson solbrillor för 6 dollar, jeansshorts och en ball David Bowie-tröja. Sjukt hungriga var vi efter detta, så vi tog med oss Tommie och drog till TGIF (Thank God It's Friday), där de har en bra tre-rätters för bara 13 dollar ! Sedan blev det köpfilm: Paper Heart och 500 days of Summer, filmkväll igen med andra ord, denna gång dock bara jag och Emilia. 500 days of Summer var verkligen en mysfilm värd att se !
Söndagen spenderade vi i Morristown, där Century 21 (en stor outlet affär) ligger. Mer shopping alltså, och en god sushi i solen blev den fina avslutningen på helgen.

I tisdags gjorde jag en fin vurpa utanför barnens skola. Något smarthuvud har placerat stockar utanför ingången, i väldigt fina dekorativa rader (ehum). Tyvärr har stockarna en tendens att vilja flytta på sig och lägga sig ner, och idag hade en av dem hittat en speciellt bra plats som jag inte alls såg bakom berget av lunchlådor och papper som jag hade med mig ut. Så ner på marken flög jag, och min arm ser lite halvflådd ut. Barnen började till och med gråta för att det såg så hemskt ut. Bara tur att jag inte flådde ansiktet också haha.

Måste bara säga lite BLÄ till Twilight För att vara lite sådär irriterande :) Såg New Moon häromdagen, och ärligt talat ???!!! Kom igeeen alltså... Töntigaste/klyschigaste replikerna i världshistorien kanske ? Det är något av det värsta blaha jag sett och hört. Kärlek kan vara så mycket mer romantiskt utan allt smörprat, "forever", "I could die for you" osv. Vet inte om det är detta som verkligen förstör filmen dock, det är mer själva atmosfären som lägger sig. Den är som något klibbigt, tjockt och sött som man bara inte kan bli av med. Och det är sött på fel sätt. Den enda riktiga kvalitén filmen faktiskt har är ju snygga skådisar, där kan jag hålla med. Jag som annars gillar vampyrer. FY.

Kvällen ska bjuda på hemmagjord pizza och kanske bio har jag hört, imorgon förmodligen hänga med Emilia igen. Mer än så var det väl inte. BTW, Bambooozle festival i maj !! http://party.thebamboozle.com/profile/TheBamboozleNewJersey

Tack igen mamma för det fina paketet jag fick i veckan ! Ett kilo Marabou, en snygg blus och fina saker till barnen plingade på dörren häromdagen och gjorde mig lycklig ! PUSS

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt du verkar ha det - precis som det ska vara :-) Veckorna rusar iväg här också (och i torsdags var det TGIP, inte dumt det heller ;-) Snart är det påsk och på påskafton kommer Lisbeth och Günter hit. Snart är det ju också din FÖDELSEDAG... En liten önskelista kanske??
    Har hört att du inte får lägga ut foton på familjen men du kanske kan skicka några med e-post? Det skulle vara jätteroligt att se dem och huset!!
    Ha det gott och hoppas att armen har läkt!
    Puss&Kram från Gunnel

    SvaraRadera