söndag 21 februari 2010

Tubing, Panera and driving drunk.

Lördag, och idag var det LCC möte, i Blue Mountains. Snow-tubing på schemat, vilket var sjukt kul ! Ungefär som att åka på en stor badring i störtlopp. Tyvärr var inte kön till tubingen lika kul, en halvtimmes kö för 20 sekunder utförsåkning... Så tre gånger räckte sen var det slut med tubingen. Efter tubingen åkte jag, Christina, Luisa och Maya (en ny tjej från Bosnien) till PANERA bread. JAG ÄLSKAR PANERA ! Haha. Ett ställe där man kan äta alla olika sorters brödrätter, men även sallad, och soppa. Denna gång tog jag en grönsakssoppa med pesto, och en turkey-artichoke panini. Sjukt gott, och även billigt! Den nya tjejen från Bosnien verkar rolig som bara den. Hon frågade ungefär tre gånger om man kunde köra rattfull här, och om vi brukade göra det. Klart man får köra rattfull här, det är ju tillåtet överrallt i resten av världen så det är klart att staterna har följt den trenden... Hm. När jag sa att jag längtar efter min 21:a födelsedag så frågade hon " Vad är den stora grejen med 21 här?". Hmm, vad jag kan minnas så gick de igenom åldergränsen för alkohol ungefär 200 gånger på au pair skolan..

Igår hade jag barnen på kvällen, då mina värdföräldrar skulle på en spelning med The Editors i stan (New York). Var faktiskt sjukt mysigt, vi gjorde pizza tillsammans, glass sundaes och popcorn. Sedan kollade vi på "101 dalmatiner" och "Sagan om Desperaux". Imorgon ska jag äntligen tillbaka till New York med några av tjejerna ! Ska se Chrysler Building, vill också till Museum of Modern Art eftersom de har en Tim Burton- utställning där just nu, men vi får se. Shopping vill man ju få in litegrann också, såklart... Här är lite bilder från dagen:

Maya, Jag och Christina i liften upp



Gick galet fort ändå



Ska nu avsluta kvällen med te, kanske "Lost", kanske en film, kanske en bok. Önskar jag hade lite marabou-choklad till téet, finns knappt någon choklad att köpa här. Den påstådda "chokladen" smakar socker... smaksatt med lite oboy. INTE kvalitet... Glassen dock, där har de satt huvudet på spik ! Hörs snart, och som svar på frågan; nej, ingen kör rattfull här heller.

1 kommentar:

  1. Jo, jag kör mycket bättre en smula rattfull...åtminstone om man får tro Super Mario-racingen...där jag är oslagbar med en gnutta vin i kröppaskrället...men i verkligheten...inte!

    Jag ska fixa Mmmmarabouchoklad och skicka till dig i veckan! Är det något annat som önskas/saknas? Vad tror du barnen, föräldrarna skulle uppskatta?

    Ha en fantastisk New York-dag?
    Kram mamman.

    SvaraRadera