onsdag 17 februari 2010

True Blood; All flavor, No Bite.

För övrigt så är jag fast som en tönt på "The Sookie Stackhouse Novels". Ni vet böckerna som ligger till grund för tv-serien "True Blood"..? Jag har så mycket bra böcker att läsa, men när jag bara vill koppla av och läsa något lätt, sådär när jag är jäääkligt trött på ungarna, så är de böckerna löjligt underhållande. Är just nu på den femte boken i serien, "Dead as a doornail", så den är vad jag ska ta mig an nu. Middagen ikväll får lätt en femma av fem, cajun-rätten gumbo är tydligen en ny favorit, och till det blev jag bjuden på piña coladas. Sjuukt gott, tänker jag fixa mig själv varje dag i sommar, sitta på altanen, sola och sippa piñas. Det kan jag verkligen tänka mig. Snälla familjen, skaffa pool också ! I alla fall så bjöd jag på nybakta semlor efter middagen, och de var mer än uppskattade. Fast David (värdpappa) frågade mig om detta var något man annars åt till frukost i Sverige... Hmm. Amerikaner och deras frukostvanor alltså... Men okej, back to those daarn vampires, och godnatt !


1 kommentar:

  1. Semlor till frukost...meeen ser han inte hur smärt och smidig du är den däringa "pappan"! Hmm...kanske man skulle ta en semla ändå just nu...Jag menar bara för att pröva en annan sorts frukost, för en gångs skull! Mandelmassepuss mamman

    SvaraRadera