lördag 16 januari 2010

Äntligen helg.

Då var första jobbveckan över ! Tack och lov så har det verkligen gått bättre och bättre för varje dag. Första dagarna vägrade gosebarnen lyssna på mig, speciellt på morgonen innan skolan. Minsting-tjejen är verkligen inne på det där med att säga "nej", och göra tvärtemot vad man säger, så där kan det vara lite tandgnisslel emellanåt, men annars så ! Fredagar är Cadence och Brayden (som de heter), inte i skolan, så jag tog med mig dem till ett ställe som heter "Kid's Junction". En slags inomhus-lekpark med allt från låtsas-affärer, djursjukhus, utklädningsrum till minikaruseller, rutschbanor och hinderbanor. Det var great fun ! Ska försöka lägga upp bilder imorgon.

Igår var jag och lunchade med Christina, en au-pair tjej som bor ca två minuter från mig. Vi var på ett ställe som heter "General Store", som säljer massa närodlade produkter, bakverk och ost o sånt gott. Åt en grymt god sandwich med rökt kalkon, sallad och olika ostar på. Mm m m. Det var riktigt kuul ! Ska försöka ta lite bilder av byn vi bor i, den är sjukt mysig. Gamla, romantiskt viktorianska byggnader, massa söta små butiker överallt.

På kvällen igår var det gymmet (YMCA, HAHA) som gällde. Ska försöka hänga där så mycket som möjligt under tiden barnen är i skolan på dagarna. Körde lite spinning och sprang ett tag, riiktigt skönt, sist jag tränade var väl i början av december. Fy. Där fanns en riktigt najs pool och eeen bubbelpool.... Får inte hänga för mycket där bara.

Gillar att min värdfamilj är typ superkockar ! Alla kvällar vankas supermiddagar ! Oh, förutom igår när vi hade bråttom och beställde pizza. Fast det var ju inte fel heller, även om det var den mest ostiga, tjocka pizza jag någonsin ätit haha !

NU är det äntligen helg efter en hård vecka, ledig och shoppingredo ! Har en hel lista med grejer jag behöver... Och så fyller ju mitt hjääärta år nästa vecka ;) Får se vad man kan hitta ! Fick min första paycheck idag, den lär gå åt imorgon...

Tänker på er alla där hemma, speciellt på mami som blivit lite mer sjuk igen, dumdumdum ! Hoppas idioterna i vitrockar sätter huvudet på spik nu, fixa mamma frisk tack, vore fint!

2 kommentarer:

  1. Skönt att ungarna börjat komma till sans och framförallt gillar jag att du fått en juste familj! Jag är fylld av nyfikenhet över hur huset, familjen och omgivningarna ser ut! Sååå BILDER tack!!

    Du får väl försöka "sno" en del extravaganta matlagningsrecept under tiden du är där så att vi kan smaska när du kommit hem!

    Här hemma blir det lite grekiskstylish middag i dag d v s Tzatziki klyftpotatis och vegetariska färsbullar i kryddig tomat och paprikasås...Fast de där musslorna du beskrev hade inte varit helt fel!

    Jag hoppas också att vitrockarna kan sluta stirra sig blinda på sina egna teorier och lyssna mer på proffset patienten! men det ska nog ordna sig ska du se!

    Jag vill också vara med och shoppa...men får väl hålla mig till Borås och kanske en avstickare till Göteborg så småningom!

    Ha det riktigt, riktigt mysigt under din lediga helg och samla kraft!
    Puss o kram mamma

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du har kommit igång redan! Lunchkompis och gym och aktiviteter med kidsen - bra jobbat :-) Låter verkligen som en pittoresk och trivsam by och när du säger "butik med närodlat" spetsar ju jag öronen... Jag ser fram emot bilder på allt och alla!!

    Här var vi uppe med tuppen idag och körde syster yster till flygplatsen i Säve. Efter det har vi hållit ett makligt tempo. Inget Friskis idag som var den ursprungliga planen. Men imorgon, då får det bli andra takter!

    Ha det toppen!
    Kram Gunnel

    SvaraRadera