söndag 3 januari 2010

Bye, Bye Borås

Nu är det snart dags. Väskorna står packade, fyra stycken är de. Två större, två mindre. Dagen har flugit förbi, och avslutades med en avskedsmiddag på spansk-inspirerade restaurangen La Copita i Borås, underbart gott, mysigt och lite sorgligt ändå.

Imorgon vid denna tid, är jag snart framme i New York, och där ska jag vara på au-pair skolan i fyra dagar. På fredag är det dags att träffa värdfamiljen, som bor i Oldwick, ett litet ställe i New Jersey. Då börjar mitt år som au pair på riktigt, läskigt men kul.

1 kommentar:

  1. STOOORT LYCKA TILL!! Jag saknar dig redan och tänker att tretton månader är en vääldigt lång tid! Jag är ändå helt övertygad om att du kommer att ha en hel bautasäck med upplevelser och erfarenheter som du sedan kan öppna och njuta av hela ditt liv! So go for it! ha det helt enkelt Gôrabäst!!! Kram mamma

    SvaraRadera