måndag 11 januari 2010

First day of work

Okej, så idag var min första arbetsdag med kidsen. För den som inte vet, så är det en liten tjej på 2,5 år och en liten kille på 4 år som jag tar hand om här i New Jersey. På morgonen är det meningen att jag ska göra iordning dem innan "pre-school", och sedan skjutsa dem dit. Idag ville de verkligen testa mig. Tjejen vägrade äta upp sin frukost och satt och grät, pojken sprang runt i hela huset och gapade, samtidigt som hunden skällde på grund av allt ståhej. Jag trodde seriöst att jag skulle få ett nervöst sammanbrott. Men med lite hjälp från värdmamma så gick det bra, och sedan har dagen faktiskt gått ganska smärtfritt och nu ligger barnen och sover middag. Snart är det väl full fart på dem igen dock.

Här finns en urflippad radioshow som damen Delilah är värd för. Hittade ett klipp på youtube från den showen. Trodde inte mina öron första gången jag lyssnade, det låter lika oseriöst som "roll on med mia och klara", med enda skillnaden att det är på riktigt. Inget skämt alltså ! Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=s5VxvsaWQY8

1 kommentar:

  1. Hu, en så´n förmiddag! Men att bli testad hör till....det är nog inte sista gången kan jag tro! Det gäller att stå på sig, vara bestämd samt lirka allt i en blandning som passar stunden och barnet bäst! Att etablera positiva relationer och tillit tar tid men jag är säker på att du kommer att fixa det! Försök att hitta på roliga saker med barnen när de är på humör (smid medan järnet är varmt!!)så blir det lättare för dem att lyssna på dig i andra mindre roliga situationer! Tänk också på att de har "mist" sin gamla barnflicka och att människor inte bara kan bytas ut helt plötsligt utan reaktion! Det är absolut inte ditt "fel" att de reagerar som de gör utan alltså något fullt naturligt! Du kanske minns att jag berättade för dig om killen på dagiset på Rosengård som inte ens sa hej till mig förrän efter en månad! Så kan det va med de små godingarna!! Spela den hemska Bamseskivan på hög volym (som en grym tortyr) så kanske de blir fogliga!!

    Puss o kram mamma

    SvaraRadera